Tallkrogen topp 5 i Årets Bygge 2016!

Projekt Tallkrogen tog hem en hedrande topp 5 placering i prestigefulla byggtävlingen Årets Bygge.

-Det är riktigt roligt att Tallkrogen belönats med en så fin placering. Projektet bidrar positivt till sin närmiljö med dess färgglada fasader och lekfulla formgivning. Det är välbyggda, samtida och funktionella kvadratmeter som studenterna bor på och som ingår i vårt koncept ”Rimlig hyra”. Ett koncept som visar att det går att skapa bra billiga lägenheter för unga om viljan finns hos alla parter, säger Josa Lundbäck, VD Abacus.

Årets Bygge lyfter fram de 20 bästa projekten som färdigställts under året utifrån kvalitet, form, ekonomi och samarbete. Ansvariga för tävlingen är Byggindustrin samt Svensk byggtjänst.

Läs mer här!