Pressinbjudan: Berättarkraft 2017

Pressinbjudan: Berättarkraft 2017

Mellan den 4-12 mars är det dags för årets Berättarkraft - en litteratur- och berättarfestival i hela Blekinge samt Bromölla. Berättarkraft bjuder in både barn och vuxna till en vecka full av ord. Vi ger berättelser från fantasin och verkligheten. Ord att lyssna på, ord att läsa, ord som får dig att uppleva och känna. Ord som får dig att resa. Man brukar säga att läsa är att resa. Det är en av anledningarna till att Berättarkraft 2017 har PÅ VÄG som tema.

I Karlshamn kan du bland annat lyssna på Bea Uusma när hon kullkastar vedertagna teorier och kommer fram till helt nya svar om vad som hände Andrées polarexpedition, se utställningen Koffermenschen med berättelser om människoöden på väg samt lyssna på Lars Fernebrings och Thomas Wiehes sång- och berättarprogram om Bob Dylans liv, texter och musik.

Medierna hälsas välkomna till Lokstallarna onsdagen den 1 mars kl. 10.00 då Pernilla Ekvall Liljeqvist, kultursamordnare och Sandra Truedsson, projektledare Koffermenschen berättar mer om Berättarkraft i stort samt om utställningen Koffermenschen.

För mer information kontakta: Pernilla Ekvall Liljeqvist, kultursamordnare, telefon 0454-812 36, e-post pernilla.ekvallliljeqvist@karlshamn.se