Försmak av Sweden Rock

De första artisterna till Sweden Rock Festival 2012 är klara och biljettförsäljningen har startat. Samtidigt lanseras ”Sweden Rock Premium Edition” som ger alla hårdrockare möjlighet att i dubbel bemärkelse få en försmak av Sweden Rock.

För ”Sweden Rock Premium Edition” är både ett vin och en Spotify-lista. Vinet är en uppföljare av förra sommarens rockvin, som tog slut på bara några veckor. Denna gång är det ett Merlot-vin från södra Frankrike för 99 kronor.

På Spotify-listan går det att dela med sig av sina favoriter när det är dags att börja ladda inför Sweden Rock Festival 2012.

- Med Spotify-listan och ett glas Sweden Rock Premium Edition är tanken att göra väntan på nästa års Sweden Rock Festival lite mer uthärdlig, säger Pernilla Wadmark, produktchef för Åkesson Vin.

Sweden Rock Premium Edition tappas i en begränsad upplaga och ingår i Systembolagets beställningssortiment.

Lanseringsdag: 1 november
Alkoholhalt: 14 %
Systembolagets beställningssortiment
art.nr: 75362-01
www.systembolaget.se, e-beställning
Ursprung: Frankrike
Pris kronor: 99 kr
Lägg till din favoritlåt på Sweden Rock Premium Edition

För mer information vänligen kontakta
Pernilla Wadmark
Produktchef Åkesson Vin
Mobil. 0709-51 39 60
e-mail: pernilla.wadmark@akessonvin.com

För bilder: www.kiviks.se/press Se även www.akessonvin.se

Åkesson vin på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kiviks_musteri_ab

För mer information om Sweden Rock Festival, vänligen kontakta
Martin Forssman
Pressansvarig Sweden Rock
Mobil. 0736-89 28 99
e-mail: martin@swedenrock.com

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppel- odlingarna på Österlen. I koncernen ingår bland annat varumärkena Kiviks Musteri, Åkesson och Åkesson Kronovalls Vinslott och affärsområdet Kronovalls Vinslott.