NY PRODUKT I HÄLSOBUTIKEN FRÅN KIVIKS MUSTERI

NY PRODUKT I HÄLSOBUTIKEN FRÅN KIVIKS MUSTERI

PRESSINFORMATION AUGUSTI 2007 Vi lanserar nu en ny produkt i serien Hälsobutiken, nämligen Svart Vinbärsdryck. Gemensamt för produkterna under varunamnet Hälsobutiken är att de inte har något tillsatt socker och består av råvaror som står för den naturliga hälsoprofilen. Den nya Svart Vinbärsdrycken innehåller förutom svarta vinbär även druvjuice från röda druvor, som ger ett bidrag till den friska smaken och nyttigheterna. Både svarta vinbär och röd druva innehåller flera olika typer av antioxidanter, som ger ett bra försvar i kroppen mot både yttre och inre fiender. Den lila eller mörkröda färgnyansen kommer bl a från antioxiderande antocyaner, som tros kunna förebygga många sjukdomar. De är speciellt skyddande för ögonen, hjärnan och i förebyggandet av hjärt- och kärlsjukdomar. De svarta vinbären är kända för sitt höga innehåll av C-vitamin, som är viktigt för tillväxten och reparationen av kroppen, samt ger immunförsvaret extra kraft. Produkten innehåller 78% frukt, varav 16% kommer från svarta vinbär och 62% från röd druvjuice. Produkten lanseras i juli-augusti i Kiviks Musteributik och i Dagligvaruhandeln. Bilder finns att ladda ner på www.kiviksmusteri.se under Press. För ytterligare informtion och bilder kontakta Anna Häll Bjurnemark Informationsansvarig Kiviks Musteri AB Tel: 0414-719 42 e-mail: anna.bjurnemark@kiviksmusteri.se I slutet av 1800-talet verkade pionjärer inom fruktodlingen på Österlen. Just vid Stenshuvuds sluttningar planterade Henric Åkesson landets första yrkesmässiga fruktodling. Kiviks Musteri grundades 1935, och är ett familjeföretag som nu drivs av 4:e generationen. Vi har en lång tradition och unikt kunnande inom både fruktodling och förädling av frukter och bär. Kiviks Musteri AB • Post/Mail: S-277 35 Kivik • Sweden Telefon/Phone: +46(0)414-719 00 • Telefax: +46(0)414-719 19 • E-mail: info@kiviksmusteri.se • www.kiviksmusteri.se