Kiviks Musteri serverar brunch varje helg i vår

Premiär för vårbruncher hos Kiviks Musteri

Nu är de populära bruncherna på Kiviks Musteri tillbaka. I vår kommer man att kunna avnjuta bruncher hos Restaurang Kärnhuset varje helg. Lördagen den 16 mars är det premiär för vårbruncherna.

Restaurang Kärnhuset, kanske mest känd som en lunchrestaurang, började förra vintern med helgbruncher under lågsäsongen. Bruncherna blev så populära att de kommit att bli ett återkommande inslag hos restaurangen.

-Varje år besöker fler än 200 000 personer oss och vi har kommit att bli ett besöksmål året runt. Som ett led i vår vision Ett levande Österlen, vill vi att våra erbjudanden ska levandegöra Österlen hela året, säger Daniel Gejde, marknadsdirektör på Kiviks Musteri.

Lördagen den 16 mars är det premiär för vårens bruncher och som alltid satsar Kiviks Musteri på en härlig brunchupplevelse där familj och vänner kan njuta tillsammans.

-Du möts av en fräsch alkoholfri fördrink på ciderbubbel med grape, följd av en nyttig start med yoghurt, granola och äpple, äppelsallad med kanelkeso och en grön vårsmoothie. Därefter väntar ett härligt utbud av varma och kalla rätter, sallader, nybakta scones, ostbricka – och inte minst ett smarrigt dessertbord, hälsar Carolina Skovbye, restaurangansvarig på Kiviks Musteri.

Pris: 215 kr inklusive must och kaffe. För barn 15 kr/år upp till 12 år.
Tid: varje lördag och söndag kl 11.30-15
Boka bord på bokabord@kiviksmusteri.se eller på 0414-719 45
Gå med i Facebookeventet HÄR

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i fjärde generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker.

Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö.
Idag har Kiviks Musteri 180 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 msk.
Varje år kommer dessutom 250.000 personer till våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård för att uppleva oss på plats.