KRAV lyfter smaken

KRAV lyfter smaken

Ta tillbaka smaken! Den uppmaningen kommer från KRAV som fortsätter sprida matglädje med kampanjen Ta tillbaka smaken!

För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.

Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald.

Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf.

Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin.

Via KRAVs webbplats finns också  chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell. Alla hotell inom Scandic har KRAV-certifierad frukostservering. För att ha chans att vinna måste man klara KRAVs kluriga frukost-test.
Konceptet Ta tillbaka smaken lanserades för första gången i juni i år. Då med  KRAV-mjölk i fokus. Konceptet är framtaget i samarbete med Heimer & Company, en reklambyrå i Falun, som bland annat producerar KRAVs egen tidning REKO Mat.

– För oss är det jättekul att jobba med smak, matglädje och KRAV-märkt mat. Det är verkligen en perfekt kombination som fler måste få reda på, säger Jakob Falkerby, Heimer & Company.

Ta tillbaka smaken: http://www.krav.se
Sifo-undersökningen: http://tinyurl.com/3g9xcas