KungSängen öppnar butik i Sickla

KungSängen öppnar butik i Sickla

Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en fortsatt utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla i slutet av mars.

-I en tid då många andra stänger sina fysiska butiker är det positivt att efterfrågan på våra sängar är så stor att vi har möjlighet att öppna nya butiker för att skapa ännu större tillgänglighet där kunderna efterfrågar oss, säger Peter Gustafsson, VD på KungSängen.

Den svenska sängtillverkaren KungSängen med egen tillverkning i Enköping har 35 butiker i Sverige. De senaste åren har en stor satsning med utveckling av sortiment, butikskoncept och varumärke gjorts i företaget, och i slutet av förra året sjösattes ett nytt affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webshop. I slutet av mars öppnar KungSängen en ny butik i magasinet i Sickla.

-Jag ser Sickla som Stockholms möbelmecka så det känns självklart att vi ska finnas där. Efter att ha letat länge efter ett läge som känns rätt har vi äntligen hittat det, säger Jesper Bendtzen, säljchef.

Uppgraderade butiker
Även KungSängens befintliga butiker uppgraderas med det nya butikskonceptet, och under våren kommer flera av KungSängens butiker att nyinvigas med det nya konceptet som är skapat för att ge kunderna inspiration, kunskap och vägledning.