KungSängen flyttar in hos Åhléns

KungSängen flyttar in hos Åhléns

KungSängen fortsätter expandera och flyttar nu in i Åhléns varuhus i både Nordstan, mitt i centrala Göteborg, och Allum köpcentrum i Partille. För sängbutiken KungSängen blir inflyttningen hos Åhléns det sjunde och åttonde nya läget på dryga året.

” - Åhléns har tagit emot oss på KungSängen med öppna armar. Jag tycker verkligen att våra varumärken passar bra ihop och tror att kunderna kommer känna att det är naturligt att hitta oss inne i Åhléns varuhus. Vi ser fram emot att få vara en del av varuhusets öppna och inbjudande atmosfär. Det passar bra ihop med vårt eget butikskoncept.” säger Anna Björkegren, Marknadschef KungSängen

Åhléns ser fram emot att tillsammans med KungSängen erbjuda sina kunder ytterligare inspiration.
” - Vi är glada att välkomna KungSängen som ett helt nytt varumärke och erbjudande på Åhléns och som nu finns tillgängligt för våra kunder i utvalda varuhus som en del av vår nya marknadsplatsstrategi. I och med detta breddar vi vårt erbjudande ytterligare för att våra kunder ska kunna både inspireras och lösa fler kundbehov hos oss, säger Cecilia Mortimer Meurling marknads- och försäljningschef Åhléns.

Även KungSängen ser fram emot att möta nya kundgrupper och att prova på ett nytt koncept.
” - Vår yta i varuhusen kunde inte vara bättre, och både Nordstan och Allum är väldigt attraktiva områden för oss. Att vara en del av ett större koncept är helt nytt och väldigt spännande för oss på KungSängen. Vi är vana att driva våra egna butiker i egen regi men nu får vi chans att dra fördelar av det som Åhléns har att erbjuda med sin stora kundgrupp och folkkära varumärke.” säger Nicklas Thuvesson, Regionchef KungSängen

Annelundsgatan 13