Morgan Willis, teknisk expert på SKVP

Morgan Willis, teknisk expert på SKVP

Svenska Kyl & Värmepumpföreningen (SKVP) samlar mer än 900 installatörer, leverantörer och tillverkare verksamma på den svenska kyl- och värmepumpmarknaden. För att kunna serva medlemsföretagen och även bistå myndigheter med information har föreningen ett kansli, placerat i Alvik, Stockholm.

FÖR ATT GE en bild av föreningens breda verksamhet tänkte vi presentera våra medarbetare och låta dem berätta om vad de gör och vilka ansvarsområden de har. Den här gången har turen kommit till Morgan Willis.

Du är teknisk expert på SKVP, beskriv ditt arbete.

-Som branschorganisation ställs vi ständigt inför en rad olika utmaningar. Ofta handlar det om lagstiftnings- och policyfrågor på både EU-nivå och nationell nivå som påverkar vår bransch. Det kan även handla om forskningsprojekt, certifiering, utbildning samt en mängd andra saker. Som teknisk expert ansvarar jag för flera av dessa frågor och projekt som i de allra flesta fall kräver en stor förståelse för branschen och den värmepumpande tekniken. Förutom detta hjälper jag samtidigt våra medlemsföretag med deras frågor och funderingar när det gäller teknik, men även i en del juridiska spörsmål.

Vad är det bästa med att jobba på SKVP?

-Det bästa med att jobba på SKVP är variationen på arbetsuppgifter samt att jag under eget ansvar får driva ett antal spännande projekt. Sen är det inte fel att få arbeta med världens bästa kollegor.

SKVP erbjuder förmånliga företagsförsäkringar, som är mycket populära. Kan du säga något om dem?

-I flera fall har vår ansvarsförsäkring lönat sig så pass att det täckte hela medlemsavgiften. Dessutom försöker vi i dialog med våra medlemmar ständigt hitta nya försäkringsmöjligheter som både är anpassade för just deras specifika förutsättningar och är rätt prissatta. Om man loggar in på medlemssidorna på skvp.se så kan man se exakt vad våra företagsförsäkringar innehåller, kostar och enkelt teckna dem. Rekommenderas!

Vad gör du på fritiden när du inte arbetar?

-Som fyrabarnsfar känner jag inte till konceptet fritid. Det är full rulle både på jobbet och hemma! Men jag älskar att få rusa fram på cykeln mellan de två.