​Lagerhaus öppnar i Östersund och norska Hamar

Pressmeddelande   •   Jan 13, 2016 16:00 CET

Lagerhaus fortsätter sin expansion i Sverige och Norge. Under våren öppnar inredningskedjan ytterligare två nya inspirerande butiker. I mars öppnar dörrarna till den nya butiken i Gallerian Kärnan i centrala Östersund och på CC Stadion i Hamar, Norge.

Inredningsintresset i Sverige är stort och det märker Lagerhaus som nu expanderar i både Sverige och Norge. Butiken i Hamar är Lagerhaus sjätte i Norge, som sedan 2015 finns etablerade i Oslo och i Bergen. Östersund har länge legat på Lagerhaus önskelista och med ett bra läge i centrala Östersund öppnar nu kedjans 36:e butik i Sverige.

– Vi är jätteglada över att kunna fortsätta vår expansion i Norge och att äntligen få öppna i Östersund. Vi vet att det finns många passionerade inredningsintresserade här och vi hoppas att vi kan inspirera fler till att dekorera hemmet och middagsbordet, säger Johanna Cargioli, marknads- och konceptchef på Lagerhaus.

De nya butikerna är över 300 kvm och öppnar med kedjans nya butikskoncept. I butikerna kommer det att finnas allt som behövs för att kickstarta våren både på bordet, i köket och på balkongen.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs 35 butiker i Sverige, 5 butiker i Norge och 20 shop-in-shops i Japan samt en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

Kommentarer (2)

Toppen att ni äntligen kommer till Östersund! Nu är det slut på att släppa på flyg och i bil! Nu kan jag äntligen få handla från min favorit butik Lagerhaus i min egen stad! :-)

- Åse Lindh - 2016-01-13 16:34 CET

Ja visst blir man glad! :) Ska bli sååå kul att få botansiera i butiken på hemmaplan och veta att man när som helst kan gå tillbaka och handla mera. Tummen upp!

- Marina Nilson - 2016-01-25 11:07 CET