Lagerhaus instagramkonto når 150 000 följare

Lagerhaus instagramkonto når 150 000 följare

Sociala medier, och inte minst instagram, är viktiga kanaler för Lagerhaus och i slutet av januari nådde kedjans instagramkonto 150 000 följare. Kontot, som startades i juni 2012, har sedan start drivits med fokus på inspiration och en lättsam inställning till inredning.

- Inredning är stort på Instagram, men i myllret av piffade mäklarbilder och städade sekelskiftesvåningar vill vi tillföra mer av vår filosofi, nämligen att det ska vara enkelt, kul och prisvärt att skapa sitt personliga hem, säger Maria Lofjärd som ansvarar för sociala medier på Lagerhaus .

Kontot var på svenska fram till våren 2015 då Lagerhaus öppnade sin första butik i Norge samt öppnade upp e-handeln för kunder i Norge, Finland och Danmark. Sedan dess är kommunikationen på engelska, även om majoriteten av de som idag följer kontot fortfarande är svenskar.

- Vi ser en stor potential i att nå ännu fler nu när vi etablerar i Norge och i samband med att vår e-handel expanderar. Vi hoppas naturligtvis att våra produkter och bilder kan fortsätta spridas och inspirera oavsett var i världen följarna bor, säger Maria.