Idag släpps förköpsbiljetterna till Lakritsfestivalen 21-22 april 2012

Nu släpps förköpsbiljetterna till Sveriges årliga lakritsfest. Lakritsfestivalen 2012 äger rum på Münchenbryggeriet 21-22 april och redan är besökarnas intresse stort. För att möta lakritsälskarnas efterfrågan släpps därför förköpsbiljetterna nu innan jul.

Lakritsfestivalen är Sveriges årliga mötesplats för alla lakritsälskare, en fest fylld med läckra smakupplevelser, spännande aktiviteter och ny kunskap om lakrits. På Lakritsfestivalen kan besökarna delta i en mängd olika provningar, medverka i tävlingar, uppleva lakritsinspirerad underhållning och självklart upptäcka nya lakritsfavoriter.

Den stora nyheten på Lakritsfestivalen 2012 är en hel avdelning för hälsa och spa med lakrits. Naturligtvis hyllas också Svenska Folkets Favoritlakrits 2012.

Arrangör för Lakritsfestivalen sedan starten 2009 är Choklad & Lakrits. Årets huvudsponsor är Lakritsfabriken, Sveriges första ekologiska och glutenfria premiumlakrits.

Datum & tid: Lördag 21 april 2012 kl. 10-18 och söndag 22 april kl. 11-17
Entré: 95 kr/person, barn under 10 år gratis
Bokningslänk: simplesignup.se/event/9238
För mer info: www.lakritsfestivalen.se och http://www.facebook.com/lakritsfestivalen

Arrangör: Tuija Räsänen Telefon: 0738-440 204
Marknadsansvarig: Anette Jonsson Telefon: 0709-301 269

Telefon: 08-210 210 E-post: info@lakritsfestivalen.se

Bakom Lakritsfestivalen finns företaget Choklad & Lakrits Sverige och ägaren Tuija Räsänen som också är Lakritsfestivalens arrangör. Företagets fokus är att hitta kvalitétschoklad och lakrits från hela världen. Bakgrunden till Lakritsfestivalen var när Tuija upptäckte det stora behov lakritsälskare har att prata om sitt lakritsintresse och att möta andra med samma passion. Idag har företaget tre butiker; i Stockholm, i Trosa och på webben. Utöver den årliga lakritsfesten hålls också regelbundna lakrits- och chokladprovningar. Läs mer på www.chokladolakrits.se.

Lakritsfestivalen är Sveriges årliga mötesplats för alla lakritsälskare, en fest fylld med goda smakupplevelser, spännande aktiviteter och ny kunskap om lakrits. Det fjärde festivalåret, Lakritsfestivalen 2012 hålls på Münchenbryggeriet lördag 21 april 2012 kl. 10-18 och söndag 22 april kl. 11-17. Entré: 95 kr/person, barn under 10 år gratis. Förköpsbiljetterna släpps den 24 november. Läs mer på www.lakritsfestivalen.se eller www.facebook.se/lakritsfestivalen.

Münchenbryggeriet
Münchenbryggeriet är en populär eventlokal i hjärtat av Stockholm. Byggnadens historia går tillbaka till 1850-talet men det nya Münchenbryggeriet byggdes i renässansstil med nygotiska gavlar av arkitekten Hjalmar Karlsson och ingenjören Alvin Jacobi, efter en stor brand 1893. När bryggeriet sedan skulle rivas på 1970-talet, efter att ölproduktionen flyttats, skrev tiotusentals stockholmare på protestlistorna, bl. a. Astrid Lindgren, Evert Taube, Tage Danielsson, Per-Anders Fogelström och fastigheten fick vara kvar. Münchenbryggeriet ligger på Torkel Knutssonsgatan 2 på Södermalm i Stockholm, närmaste tunnelbanestation är Mariatorget. Läs mer på www.m-b.se.

• smakprovning
  • provning