Från Grekland till Sverige - nu introducerar Larsa Foods en helt ny grillost!

Efterfrågan på grill- och stekostar ökar hela tiden och vi på Larsa Foods är stolta att inför säsongen bredda vårt ostsortiment med en riktigt god klassisk grillost av premium kvalitet. Larsa Grillost är tillverkad i Grekland och gjord på färsk ko-, får- och getmjölk. Osten har en gräddig smak med tydlig sälta.

Förbered tillagning genom att skära Larsa Grillost i centimetertjocka stavar. För den som önskar mindre sälta går det utmärkt att, innan tillagning, skölja osten under rinnande vatten. Larsa Grillost kan både grillas eller stekas, gärna i olivolja. Vilken tillagningsmetod du än väljer är det höga temperaturer som gäller för att osten ska bli så god som möjligt och smaken av mynta ska falla ut. Osten behöver varken saltas eller peppras. Testa gärna vår nya ost på grillspetten i sommar. Grilltiden varierar beroende på värmen men 3-4 minuter på varje sida brukar räcka.

Larsa Grillost finns centrallistad på Bergendahls från vecka 6. I samband med introduceringen av Larsas nya grillost får även Larsa Halloumi:s etikett ett nytt utseende. Kampanjer för både Grillost och Halloumi planeras i butik under vår och sommar 2013.

För mer information kontakta:

Tanja Määttä, presskontakt, A.W.B.

tanja@awb.se

Maria Meizar, marknadschef, Larsa Foods

maria@larsafoods.se

Om Larsa

Larsa Foods grundades 1994 av Husam Meizar. Företaget har idag närmare 20 anställda och omsatte 106 Mkr under 2012. Förra året sålde Larsa Foods 1000 ton vitost i Sverige och försäljningen av yoghurtdrycken ayran ökade med 30 procent. Larsa Foods har nominerats till flera näringslivspriser och vann nyligen ”Skåneettan” i kategorin Näringsliv. Företagsnamnet Larsa kommer ursprungligen från en forntida stad i södra Mesopotamien. Larsa Foods produkter är idag listade hos bl a Bergendahls samt finns även hos välsorterade livsmedelsbutiker runt om i Sverige.

• grekland
  • larsa foods