Yoghurt förpackning och design väcker uppmärksamhet internationellt!

Malmö baserade Larsa Foods har efter 15 år valt att fräscha upp sin yoghurt i samband med expandering i Norden. Nu har websiten Packaging of the world uppmärksammat designen. Packaging of the world är ett arkiv som uppmärksammar de mest kreativa och intressanta förpackningar från hela världen.

Den tidigare välkända gröna burken som sen 1994 funnits i de flesta invandrar butiker, har nu fått en ännu starkare karaktär och är dessutom en lite mindre burk á 800g.

Det finns en otrolig skatt med vackra mönster att inspireras av när man väljer mönsterdesign till produkter från Medelhavet och Mellanöstern. Skulle mönstret finnas som tapet så hade vi t.o.m. valt det hemma, eller kanske på kontoret! Säger marknadsansvarig Maria Meizar.

Det är alltid vanskligt att byta utseende på en välkänd inarbetad produkt, Larsa yoghurt 10% var ju först på marknaden att presenteras i en hink förpackning.  Då på 90 -talet var kunderna mest invandrare och restauranger men idag har iden om yoghurt i hink letat sig in i svenska folkhemmen och konkurrensen har ökat.  Det är Malmö baserade reklambyrån Adentity som har hjälpt oss att hitta rätt, säger Maria Meizar. Vi vill först och främst vara det självklara valet lokalt men med uppmärksamheten och feedbacken vi fått i samband med den nya designen så tittar vi även på möjligheter att lansera yoghurten utomlands, Spännande fortsättning och fler nyheter följer med orientaliska mönster i en lite modernare form. säger Marknadsansvarig Maria Meizar.

Artikel om Larsa Yoghurt i "Packaging of the world"

• äkta vara
  • medelhavs yoghurt

Larsa Foods AB är ett väletablerat familjeföretag och har funnits på den svenska marknaden sedan 1994.  Larsa Foods tror på att blanda mat från olika kulturer och introducerar nya spännande matvaror och vanor till dagligvaruhandeln i Sverige.