Leadsius söker en IT-/Utvecklingschef

Leadsius är ett svenskt företag som omvandlar digital marknadsföring till kunder. Det gör vi genom att erbjuda en plattform för Marketing Automation och Content Marketing. Sedan lanseringen i juli 2010 har vi sålt vår lösning till cirka 30 kunder och vi ser nu en stor efterfrågan på marknaden. Idag sker merparten av utvecklingen utomlands och vi söker nu en IT-/ Utvecklingschef som skall leda utvecklingsarbetet. Vi finns idag i trevliga lokaler på Kungsholmen och är 10 anställda.

Dina egenskaper

Vi söker dig som har ett stort intresse för utveckling och framgångsrikt vill leda det team som utvecklar Leadsius egna produkter. Du drivs av en passion av att få vara med och lansera en ny spännande produkt på den internationella marknaden.

Du får ett stort ansvar i att lansera nästa generation Marketing Automation produkt och implementera en ny driftplattform för vår SaaS lösning. Du värdesätter en god arkitektur och gillar att lära dig ny teknik. Idag består utvecklingsteamet av 1 person i Sverige och 3 personer utomlands. Du har personal- och budgetansvar och kommer att ingå i Leadsius ledningsgrupp. Som person är du social, ärlig, har lätt för att samarbeta och gillar att arbeta i team.

Din erfarenhet

Du har utbildning från högskola eller universitet. Du skall vara teknisk kunnig, gärna från LAMP, inklusive PHP och MySQL. Vår produkt är rakt igenom webbaserad (SaaS) så det är ett krav att du har jobbat med webbaserade system. Det är ett extra plus om du har erfarenhet från CRM eller ERP system och/eller system för webbanalys. Erfarenhet av Outsourcad utveckling är meriterande.

Övrigt

Vi som arbetar i Leadsius är erfarna entreprenörer som har startat och byggt upp flera framgångsrika företag. Leadsius är vårt nuvarande projekt som skall bli en internationell framgång. Det är väldigt viktigt att du tycker om, eller tror dig tycka om, att arbeta i ett nystartat företag och vill vara med på vår ”resa”.

Känner du att du har den kompetens, erfarenhet och motivation som vi behöver, tveka då inte att slå en signal så vi att kan träffas!

För mer information besök gärna vår hemsida www.leadsius.com  eller ring Markus Lundin på 0733-290103.

Du hittar våra senaste nyheter på Mynewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/leadsius

Vi tar emot ansökan via epost: markus.lundin@leadsius.com

• rekrytering
  • it-/utvecklingschef