Nyhet -

Sällma och Leventa lanserar kurser i Emotionell Intelligens för ingenjörer och tekniker

Leventa och Sällma startar kurser i Emotionell Intelligens from år 2012. Genom att kombinera ingenjörserfarenhet och mentala kommunikationsverktyg med psykologisk kunskap erbjuder vi ingenjör och tekniker att vässa sin sociala förmåga ytterligare några nivåer.

I dagens värld pratas det mer och mer om hur viktigt det är att kunna kommunicera effektivt med kunder och kollegor. En studie på 130 chefer visade att ju bättre de var på att hantera sina känslor desto mer ville andra individer umgås med dem (Walter V. Clarke Associates, 1997).

Kan det vara så att företag idag upplever ett kunskapsgap i den utbildning som ingenjörer och tekniker genomgår på våra universitet och högskolor?

Få är de tekniskt utbildade personer som pratar om alla de timmar av föreläsningar som handlat om mänskliga relationer. Inte många laborationer handlar om att förstå sig själv i förhållande till andra. Inte heller handlar skoltiden om hur man på ett effektivt och socialt värdefullt sätt använder sina känslor och tankar för att skapa bra möjligheter för framtida affärer.

Affärer avgörs mer av relationer än teknisk fakta och kunskap och ett företags resultat blir därför direkt beroende av medarbetarnas förmåga att skapa och utveckla relationer. Detta illustreras väl genom forskning som visar på att 2/3 av en individs produktivitet beror på emotionell kompetens jämfört med tekniskt kunnande som står för 1/3 (Goleman, 1998).

EI-kurserna kommer vi att fokusera på 3 av de viktigaste sociala kompetenserna:

• Relationssfären
  • Anpassningssfären
  • Humörsfären

Genom att kunna förstå, ha koll på och kunna hantera de 3 viktigaste kompetenserna kan vi snabbt hjälpa dig till bättre resultat på jobbet och i livet.

Kurstillfälle 1 - Stockholm

23-24 februari - 2012  - anmälan senast 16 februari

Kurstillfälle 2 - Stockholm

20-21 mars - 2012 - anmälan senast 13 mars

Vi kan ta maximalt 12 deltagare per kurstillfälle.

För mer information öppna denna länk . Om du vill ringa oss för anmälan så blir vi glada - eller varmt välkommen att kontakta oss per mail både för anmälan och frågor.

kinga.lundblad@leventa.se   eller  mattias.strandberg@sallma.se