Malmberg EnerGeo® till Catena Fastigheter i Sunnanå.

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2019 07:15 CEST

Logistik position Sunnanå - Malmö. Bild: Catena fastigheter

Malmberg har fått uppdraget att utföra en komplett energiproduktionsanläggning för värme, tappvarmvatten och komfortkyla åt Catena fastigheter på logistikposition Sunnanå utanför Malmö. DHL Express kommer vara hyresgäster med sitt nya lager för flyggods.

Malmberg utför en totalentreprenad av det kompletta energiproduktionssystemet som innefattar konstruktion och design av en Malmberg EnerGeo® 250 kW. Den totala ytan som Malmberg EnerGeo® kommer betjäna med värme, tappvarmvatten och komfortkyla är 10 162 kvm. Malmberg utför just nu borrning av sju akvifer-brunnar för energiutbytet. Hela projektet beräknas vara klart under hösten 2020.

DHL Express nya lager för flyggods blir Catenas femte etablering på området och redan 2015 levererade vi en komplett geoenergianläggning till DHLs logistikcentral som ligger i fastigheten intill.

Om Catena:

Catena är ett börsnoterat fastighetsbolag som genom samarbete och på ett hållbart sätt utvecklar, äger och förvaltar effektiva logistikanläggningar.

Om DHL Express:

DHL Express är världens ledande leverantör av internationella expressleveranser.

Malmberg är ett miljöteknikföretag som designar, bygger, underhåller och supporterar anläggningar för vatten, biogas och geoenergi. Omsättning är cirka 600 MSEK med 170 anställda. Företaget grundades redan 1866 och är familjeägt i femte generationen. Malmberg arbetar för en bättre miljö under mottot "Ren energi. Rent vatten."

Kommentarer (0)

Kommentera