Malmberg startar verksamhet i Drammen för den norska vattenreningsmarknaden.

Malmberg är framgångsrika i Norge och utför just nu till exempel stora installationer för Frevar Vattenverk i Fredrikstad med filterbottentekniken Triton®. Från och med den 1 mars 2019 satsas det med eget bolag och kontor med flera medarbetare. Platsen är i Drammen utanför Oslo.

De medarbetare som startar upp verksamheten i Drammen, Norge är:

Sofia Knudsen kommer närmast som Sales Manager för kommun/industri i Krüger Kaldnes AS. Sofia är utbildad civilingenjör med specialkompetens inom höggradig rening for vatten, avlopp och lakvatten med huvudvikt på användande av membraner for alla vattentyper. Sofia kommer arbeta som platschef för Malmberg Norge med huvudansvar för försäljning.

Iver Bakkeli är maskiningenjör och kommer från Krüger Kaldnes AS närmast där han arbetat som avdelningschef service/eftermarknad. Iver har stor erfarenhet som projektledare och driftschef inom service med fokus på vattenreningsbranschen. Iver blir operativ chef med ansvar för nya projekt.

Jan Henrik Knudsen är styrelseledamot och affärsutvecklare i det norska bolaget och har senast arbetat som Affärsutvecklingschef för Krüger Kaldnes AS/Veolia. Jan Henrik är civilingenjör har över 40 års erfarenhet med flera ledande positioner inom vattenreningsbranschen.

Erik Malmberg- vd Malmberg Water AB - ”Det här är en framtidssatsning med stor potential. Norge har alltid varit en intressant miljöteknikmarknad för Malmberg och våra biogas uppgraderingsanläggningar finns redan i Norge på flera ställen, så som den ”Magiska fabrikken” i Tönsberg eller i Bergen Kommun med flera. Nu bygger vi upp en stabil närvaro på den norska vattenreningsmarknaden där vi kan erbjuda mycket process-och teknisk erfarenhet från Sverige.”

Malmberg Norge AS
Ole Steensgate 10,