Förändringar i ledningen på Diskteknik

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2017 13:00 CET

Diskteknik levererar produkter, kunskap och service inom disk, tvätt och städ till restauranger och storkök. Bolaget ingår i koncernen Martin & Servera. Nu har vd Martin Pasko, på egen begäran, valt att sluta efter många år i bolaget.

- Vi vill tacka Martin, som under många år bidragit starkt till att göra Diskteknik till det framgångsrika företag de är idag, säger Håkan Åkerström, koncernchef för Martin & Servera.

Ny vd blir Sebastian Strid som tidigare arbetat inom koncernen, både som försäljningschef i Martin Olsson och vd för Konservkompaniet i Nyköping. Sebastian lämnade koncernen strax efter fusionen 2012 och har sedan dess arbetat på Dafgårds och nu senast som vd för KrogDirekt.

- Vi är glada att kunna hälsa Sebastian välkommen tillbaka, fortsätter Håkan Åkerström, och ser fram emot fortsatt positiv utveckling för Diskteknik under Sebastians ledning.

Martin & Servera erbjuder varor, tjänster och kunskap för restauranger och storkök i Sverige. Vi är en svensk, familjeägd koncern. Ansvarsfullt och långsiktigt företagande är en viktig del av vår verksamhet. Martin & Servera består av Martin & Servera Sverige, Martin & Servera Logistik, Martin & Servera Restaurangbutiker, Chipsters, Diskteknik, Galatea, Grönsakshallen Sorunda och Fällmans Kött.