Almedalen - Vi utmanar Er! #svpol

Under politikerveckan kommer vi, att på uppdrag av Saco, genomföra chefs- och ledartest på veckans besökare. Vi utmanar er alla att komma till Kårhuset Rindi måndag till torsdag 9-17 för att genomföra testningen.

Det webbaserade testet tar bara ca 15 minuter, så det hinner ni få in i ert Almedalsschema utan problem, det lovar vi. Efteråt får ni en rapport i handen, eller mailad till Er, som ni kan använda för Er egen kompetensutveckling (eller jämföra med kollegan). Kommer ni förbi mellan 12-14 så kommer vi att finnas på plats och kunna ge er feedback direkt på testet (Vi finns där även på andra tider, men då lite mer sporadiskt. Vi vill ju hinna lyssna på er på olika seminarier också.)

Nu är ju denna typ av test inga absoluta sanningar. Vi lovar dock att tar ni chansen och vågar blotta er lite inför oss, så kommer vi att kunna ge er lite nya perspektiv på hur ni fungerar i ert ledarskap, eller i andra relationer på arbetet. Det kan vi nog behöva lite till mans, eller vad tror ni…?

Vi skulle tycka det vore spännande om några partiledare kom förbi. Även de skulle nog kunna behöva lite perspektiv på sitt ledarskap. Frågar är, vågar och vill de?

Men det finns ju andra chefer på plats i Almedalen. En och annan landshövding, många nyhetschefer och chefer i olika påverkande organisationer. Kom förbi ni också.

I kårhuset bjuder ju dessutom Saco på gratis kaffe i olika former från kaffebaren. Är den kön lång, ställ er i vår kö, eller vice versa. Kaffet är gratis, testet med!
Läs mer om testningen HÄR

Om testet "Shapes"

Shapes är ett personlighetstest som bidrar till att öka förståelsen för hur du agerar i olika arbetssituationer. I testet grupperas 18 viktiga yrkeskompetenser i fyra olika områden:

Testet är certifierat av Den Norske Veritas, ett högt rankat kvalitets- och certifieringsbolag och därmed skiljer det sig från personlighetstest som ofta erbjuds gratis på internet. Testtiden är 15 minuter.

• Social interaktion -Hur hanterar du sociala situationer på jobbet? Hur duktig är du på att bygga och underhålla ett socialt nätverk i ditt arbete? Är du lyhörd för andras behov och önskemål? Tycker du om att hjälpa andra att utvecklas? Uppträder du med gott socialt självförtroende? Är du bra på att förhandla? Bidrar du gärna till arbetsgruppens fungerande och prestation?
  • Operativa kompetenser -Hur välutvecklat är ditt affärstänkande? Kan du arbeta på ett systematiskt och välplanerat sätt? Har du uppnått goda resultat tidigare? Följer du de regler och rutiner som är uppsatta? Är du bra på att fatta beslut? Är du noggrann och plikttrogen på jobbet?
  • Intellektuella kompetenser -Har du lätt för att snabbt förstå komplexa problem? Hur effektivt arbetar du med konceptuella och strategiska frågor? Är du en kreativ och innovativ person på jobbet? Är du öppen för förändring? Ser du till att hålla dig à jour på jobbet och lära dig nya saker?
  • Emotionella kompetenser -Är du beredd att ta initiativ och ansvar i arbetssituationer? Kan du hålla fokus även i stressiga situationer? Hur bra är du på att hantera motgångar och svårare situationer? Är du medveten om dina styrkor och utvecklingsområden?

____________________________________________________

För mer information: