Anna König Jerlmyr

Anna König Jerlmyr bjuder in allmänheten till samtal i Stockholms alla stadsdelar

Under våren drar Stockholms stads finansborgarråd Anna König Jerlmyr (M) återigen igång sina populära möten med medborgare i Stockholms stadsdelar. Syftet med mötena är att stockholmarna ska få ställa frågor och diskutera aktuella och lokala frågor med Stockholms högsta politiska företrädare och ett antal gäster. Först ut är medborgarmötet i Kista galleria den 3 mars 2020 kl. 17.30.

Anna König Jerlmyr var den politiker som först tog det så kallade Town Hall-konceptet till Sverige, inspirerad bland annat från politiska ledare i Storbritannien och USA.

- Det är medborgarna som gör Stockholm och det är för dem jag jobbar. Att möta boende och diskutera aktuella frågor är både viktigt och inspirerade. Jag brukar få frågor om vitt skilda ämnen. Varje område har sina lokala frågor, vilket gör att varje möte är helt unikt. Jag lyssnar, och de som kommer sätter agendan för kvällen, säger Anna König Jerlmyr (M), finansborgarråd i Stockholms stad.

En utveckling sedan tidigare medborgarmöten är att Anna König Jerlmyr kommer att kombinera mötet med att göra besök hos företag och andra verksamheter i stadsdelen under dagen.

- Vi kommer att diskutera allt möjligt om trygghet, skola och förskola, bostadsutveckling, företagande och stadsmiljö. Jag vill uppmana alla att komma och ställa frågor som ligger dem närmast om hjärtat, avslutar Anna König Jerlmyr.

Fakta:

• Medborgarmötena kommer att ta plats i Stockholms stadsdelar under år 2020 och 2021.
  • Varje möte kommer att besökas av Anna König Jerlmyr och gäster som kan svara på lokala frågorna i varje stadsdel.
  • Anna König Jerlmyr kommer även att besöka, skolor, omsorgsverksamheter, lokala företag och representanter från stadsdelsförvaltningarna samma dag.

Medborgarmöten under 2020:

3 mar 2020 Kista-Rinkeby, kl. 17.30 i Kista galleria