Glädjande siffror för Moderaterna i Stockholm

– Idag känner jag dubbel glädje. Stödet för den politik vi för i Stockholm är stort från både stockholmarna och våra moderata medlemmar.

Det säger finansborgarrådet Sten Nordin (M) dels med anledning av dagens partisympatiundersökning som visar att Moderaterna i Stockholms stad får ökat stöd från stockholmarna och dels med anledning av att Sten Nordin står som vinnare i det moderata provvalet till kommunen.   Idag, enligt SCB, har Moderaterna ett stöd på 37,4 procent, i förra mätningen (maj) var stödet för Moderaterna 34,3 procent.

– Jag är stolt och glad över det förtroende som medlemmarna har visat mig genom provvalet. Med medlemmarnas och stockholmarnas stöd känner jag mig väl rustad inför den kommande valrörelsen och jag ser därefter fram emot att få fortsätta leda och utveckla Stockholm för alla dem som bor och verkar i vår stad, säger Sten Nordin.

I det moderata provvalet till Stockholms stad kom Sten Nordin på en förstaplats. Tvåa i provvalet blev miljö- och trafikborgarrådet Ulla Hamilton och trea kom fullmäktigeledamöten Rolf Könberg.

För hela resultatet från provvalet: www.moderaterna.net/provval
Presskontakt Sten Nordin: Helena Widegren, Pressansvarig   08-508 29 878