Poliskontor öppnas i Rimbo och Upplands-Bro

Denna vecka öppnar ytterligare två poliskontor i Rimbo och Upplands-Bro. De nya kontoren är nymmer åtta och nio i ordningen av de totalt tolv stycken som polisstyrelsen i våras beslutade att öppna i Stockholms län. Totalt innebär detta 27 poliskontor i Stockholms län tillsammans med de 15 kontor som har öppnads tidigare under mandatperioden.

- Tanken med lokala poliskontor är att polisen ska finnas närmare medborgarna och till exempel kunna samarbeta med föreningar och andra ideella krafter. Satsningen på fler synliga poliser stärker arbetet för att göra hela Stockholm tryggare och trevligare att bo och leva i, säger polisstyrelsens ordförande Kristina Alvendal (M).
Rimbo poliskontor Tid: Måndag 14/12 kl 12.00 Plats: Köpmannagatan 9B, Rimbo
Bro poliskontor Tid: Tisdag 15/12 kl 14.00 Plats: Ungdomens hus, Brohuset, Bro Centrum 1, Upplands-Bro
Bakgrund De allra flesta av de nya lokala poliskontoren har redan öppnat. De tolv kontoren i den andra etappen ligger i: Älvsjö, Medborgarplatsen, Brandbergen, Slussen, Rissne/Hallonbergen, Upplands Väsby, Sollentuna/Malmvägen, Upplands-Bro, Orminge, Storvreten, Fornhöjden.
Den första etappen skedde 2006 och innebar att 15 kontor öppnade och med den andra etappens 12 nya kommer det att finnas 27 kontor i länet. De tidigare kontoren ligger i Bagarmossen, Fisksätra, Fittja, Hallunda, Hovsjö, Husby, Hässelby Gård, Jakobsberg, Jordbro, Ronna, Rågsved, Skogås, Skärholmen, Tensta och Vårby.

Helena Öman Pressekreterare hos Kristina Alvendal 076-12 29 222
Pressbilder på Kristina Alvendal finns på www.alvendal.se
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Observera att detta endast är ett utskickskonto. För att komma i kontakt med borgarråden, vänligen vänd dig till pressavdelningen: - helena.widegren[a]stadshuset.stockholm.se alt 08-508 29 878 - helena.oman[a]stadshuset.stockholm.se alt 076-12 29 222 - oliver.carra[a]stadshuset.stockholm.se alt 076-12 29 202