Pressinbjudan: Stockholms jobbtorg bjuder in lokala företagen

Trafik- och arbetsmarknadsroteln, Stockholms stad
Trafik- och arbetsmarknadsborgarrådet Ulla Hamilton (M)

Ulla Hamilton: Öppet hus för företagen på jobbtorg Stockholm

För att öka stockholmsföretagens kännedom om Jobbtorg Stockholm bjuder arbetsmarknads- och företagarborgarrådet Ulla Hamilton (M) vid fem tillfällen in företagen i Stockholm stad  till öppet hus på de för företagen lokala jobbtorgen. Den första träffen äger rum på jobbtorget i Vällingby i dag måndagen den 19 september.

– Jobbtorg Stockholm har sedan starten 2008 blivit en viktig aktör på Stockholms arbetsmarknad för dem som står långt ifrån ett arbete, men för att jobbtorgen ska lyckas med sitt uppdrag fullt ut och för att arbetslösheten i Stockholms stad ska fortsätta minska behövs ytterst arbetsgivare som vill och kan anställa aspiranterna, säger Ulla Hamilton (M), arbetsmarknads- och företagarborgarråd i Stockholms stad.

– Samverkan mellan Jobbtorg Stockholm och de lokala företagen är väldigt viktigt. Därför bjuds nu företag i närområden in till jobbtorgen och får en möjlighet att få mer information om vad Jobbtorgen kan erbjuda dem samt träffa de matchare som arbetar på jobbtorgen, säger arbetsmarknadsborgarrådet Ulla Hamilton (M).

Media är välkomna att närvara vid öppet hus på jobbtorget i Vällingby:

När: I dag måndagen den 19 september klockan 17.00-19.00
Var: Jobbtorg Stockholm Vällingby, Vällingbyplan 7

Inspirationstalare på träffen är Patricia Kempff från Swedbank som berättar om satsningen Unga Jobb vars syfte är att fler unga ska få in en fot på arbetsmarknaden. Under sitt första år har Unga Jobb genererat 2 000 praktikplatser åt arbetslösa ungdomar, varav 150 inom Swedbank och Sparbankerna. 70 procent av dem som avslutat sin praktik har fått någon form av anställning.

Länk till inbjudan till öppet hus från Stockholm Business Region: