Sten Nordin (M): När staden växer utvecklas ledarskapet

Sten Nordin (M): När staden växer utvecklas ledarskapet

Finansroteln, Stockholms stad
Finansborgarrådet Sten Nordin (M)

Idag talar finansborgarrådet Sten Nordin (M) på Stockholms stads ledardagar med temat “Staden växer och ledarskapet utvecklas” för ca tusen chefer som samlas på Kistamässan.

– Min vision för Stockholm är en grön, trygg, tillåtande och framtidsinriktad stad med spännande jobb, många företag och företagare, och akademier och välfärd i världsklass. För det krävs duktiga och motiverade medarbetare i alla delar av kommunen, och det är vad vi är här idag för att prata om, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M).

– För att klara dessa utmaningar behöver vi själva utvecklas i vårt ledarskap. Det handlar om ledarskap i stort och att sätta stockholmarnas vardag i fokus. Man vill kunna beställa och få välfärdstjänster när man har tid.  Vi måste aktivt jobba med e-lösningar, appar, och bättre anpassade telefontider, kommenterar finansborgarrådet Sten Nordin (M).

– Vi har många engagerade chefer, ledare och medarbetare i Stockholm. Precis som andra arbetsgivare så står vi inför en kommande generationsväxling som innebär både möjligheter och utmaningar. Vi ska vara en attraktiv arbetsplats för alla. Därför är det viktigt att alla kan leva på sin lön och att heltid är något som alla ska erbjudas, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M).

– Våra satsningar på sommarjobb är också en väg för oss att nå unga som behöver få upp ögonen för exempelvis äldreomsorgen som arbetsgivare, säger finansborgarrådet Sten Nordin (M), som idag talar på Stockholms stads Ledarskapsdag.

Håkan Filipsson, pressansvarig, 076-12 29 201 alt. genom M-pressjour 08-508 29 222