Momondo lanserar ny hotellsajt!

Momondo lanserar ny hotellsajt!

Teamet bakom resejämförelsetjänsten, Momondo.com, har byggt och även lanserat en helt ny hotellsök- och jämförelsetjänst på sajten: www.momondohotels.com.

Momondo har under många år utvecklat en sök- och prisjämförelsetjänst som har möjliggjort för besökare att kunna söka, jämföra, hitta och boka de bästa och mest tillgängliga flygresorna. Nu Momondo använt sin erfarenhet och sitt kunnande för att skapa en användarvänlig hotell sök- och jämförelsetjänst.

Momondohotels.com söker och jämför över 450 000 hotell i världen, den söker bland olika hotelleverantörer och presenterar dem, då priset på samma hotellrum kan varier mellan leverantörna.

Att hitta rätt hotell är så mycket mer än endast priset, så för att underlätta bland sökresultaten så kommer du att kunna hitta Momondo Best Choice hotell – de är de hotell som vi rekommenderar, där lägstapris, stjärnklassificering och kundbetyg framgår. Sajten är mycket användarvänlig och sökbar med många variablar.

Grundtanken bakom www.momondohotels.com är att inspirera till val av rätt hotell utifrån användarens önskemål och samtidigt ge den fullständig information om hotellet innan bokning.

"Momondo har skapat en tjänst som söker och jämför det bästa hotellerbjudanden från de flesta hotelleverantörerna, vilket möjliggör för konsumenten att hitta just det hotellalternativ som passar bäst, både snabbt och enkelt! Vi vill förenkla för användarna att hitta det perfekta hotellet när de bokar online” säger Alex Macura hos Momondo.

Enligt statistik från Europeiska Unionen så bokades det över 21 miljoner fler hotellnätter inom EU mellan juni och september 2010 jämfört med samma period året innan. Den ökningen i efterfrågan av hotellrum, har lett till en prisökning av hotellrum, vilket gör att Momondos hotelljämförelsetjänst blir mycket användbar när hotell skall sökas, priser jämföras och hotell bokas.

Om Momondo:

Momondo är ett danskt initiativ, grundat 2006, med ett passionerat fokus på användning av nya teknologier på webben, utveckla en jämförelsetjänst. Denna tjänst har möjliggjort att Momondos användare på ett användarvänligt sätt kan  söka, jämföra, hitta och boka billiga flygresor från majoriteten av världens reseleverantörer, över 700.  Bland dessa inkluderas online-resebyråer, klassiska flygbolag och lågprisflygbolag.

Momondohotels söker och hittar även hotellrum från världensledande hotellleverantörer i världen, över
450 000 stycken.

Momondo har flertalet gånger blivit testade och betygdsatta som ”best-in-test” av internationella medier så som: The Sunday Times, New York Times, CNN, CBS News, Daily Telegraph och VG.

Följ berättelsen om Momondo:

Det senaste: Twitter

Liter personligare: Facebook

Eller kontaka oss direkt:

Alex Macura:

Alm@momondo.com eller 00 45 31 68 31 39