skapadinegensmak.marabou.se

Blir det du som får ta fram Marabous nästa stora smak? Din drömchoklad kan bli verklighet!

Nu bjuder Marabou in hela svenska folket att vara med och skapa Marabous nästa stora smak. Från och med den 2 januari kan du genom en interaktiv kampanjsida skapa din egna drömchoklad, och i samband med detta, delta i tävlingen om att få stå bakom en av tre nya smaker som lanseras 2021.

Det nya decenniet får en historisk start – för första gången någonsin bjuder Marabou nämligen in alla Sveriges chokladälskare i processen om att ta fram nya smaker. Mellan den 2 januari och den 28 februari 2020 kan du via kampanjsidan skapadinegensmak.marabou.se komponera din egna choklad – du får själv välja upp till tre av 64 ingredienser för att sätta smak på din drömchoklad. Samtidigt är du med och tävlar om att just din smak ska bli verklighet.

– Vi har jobbat otroligt länge med att få göra verklighet av detta. Vi vet att det finns ett helt gäng kreativa smakgenier bland alla chokladälskare där ute, och vi ser fram emot att ta del av deras innersta Maraboudrömmar, säger Niklas Larsson, varumärkesansvarig på Marabou.

I tävlingen bedöms du framförallt på din kreativitet, både när det kommer till vad du väljer att smaksätta din choklad med, och vad du väljer att döpa den till. Bland alla tävlande står tre lyckliga vinnare, vars chokladkakor blir verklighet under 2021. Så vad väntar du på? In och tävla, och låt fantasin (och chokladen) flöda! Lämna ditt bidrag på https://skapadinegensmak.marabou.se

Medan kampanjen rullar kommer man även att kunna skapa sin egna choklad hemma – i butiker runt om i landet kommer en gul Marabouform ingå, när du köper fyra valfria produkter från Marabou. Formerna finns i stor, men begränsad, upplaga i utvalda butiker från och med vecka 10, 2020.

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) är ett globalt snackingföretag, med proforma 2018 intäkter på mer än 26 miljarder USD. Genom att skapa små, goda ögonblick i 150 länder, är Mondelēz International världsledande inom kex, choklad, tuggummi, sockerkonfektyr och pulverdryck, med miljarddollarvarumärken såsom Oreo, belVita, och LU kakor; Cadbury ,Milka och Toblerone choklad; Trident tuggummi och Tang pulverdryck. I vår svenska produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Aladdin, V6, Stimorol och O'boy. Mondelēz International är en stolt medlem av Standard and Poor's 500, NASDAQ 100 och Dow Jones Sustainability Index. Besök www.mondelezinternational.com eller följ oss på Twitter på www.twitter.com/MDLZ