Artisten Namelle välkomnar hösten med en ny singel nu på fredag den 20 september.

Låten “Bad Luck” är Namelle’s tredje singel under 2019 och släpps nu på fredag den 20 September. Med en lekfull produktion och hoppfull melodi berättar hon om frustrationen men också längtan i att hela tiden gå tillbaka till killen som sårat henne flertalet gånger.

Elektroniska element i kombination av självsäkerhet har blivit ett signum för henne som artist och precis som hennes tidigare singlar bjuder även denna in till en stark igenkänningsfaktor hos framförallt många unga kvinnor.

Efter en sommar med spelningar både i Frankrike, Portugal och stadsfester runt om i Sverige blir det nu en höst med fokus på låtskrivande då Namelle precis har flyttat upp till Örnsköldsvik för att studera Songwriting for the International Market. Utbildningen går hand i hand med skolorna Dreamhill och Musikmakarna som ligger i samma byggnad.

- Denna höst kommer jag få djupdyka ordentligt i skapande-processen både åt mig själv och andra artister. I Örnsköldsvik kommer jag få en chans att utveckla min kreativitet och hitta mig själv ännu mer som låtskrivare.

Om Namelle:

Namelle började sin musikaliska resa i de småländska skogarna och har sedan tack vare sin musik rest världen runt. Med låtar som Girl in the Car, Got No Time och Way down in Tokyo har hon fångat många pop-älskares hjärtan. 2018 blev hon en “Ines Talent” och under 2019 har hon spelat på showcase festivaler så som Midem, The Alternative Escape, Westway LAB och Live at Heart.

Vid frågor, kontakta

Namelle