Elin Namnieks blir Namelle

Det är ett spännande år för Elin Namnieks som åkt runt på flertalet festivaler i Europa och nu även ger sig upp till norra Sverige för att påbörja en songwriting utbildning. Som om det inte vore nog med det så byter hon även artistnamn till Namelle.

Först Westway Lab i Guimáres, Portugal i april, The Great Escape i Brighton, UK i maj och senast på Midem i Cannes i Frankrike. Namelle har visat upp sin popmusik på flertalet erkända festivaler under våren och fått god respons.

”Jag har knutit många nya kontakter som jag tror kommer vara en del av min karriär en lång tid framöver.” - Säger Namelle

Nu i sommar bestämde hon sig även för att lansera sitt nya artistnamn - Namelle.

”Det har tagit sin lilla tid att få ordning på allt i och med nya namnbytet men nu ska åtminstone det mesta vara i sin ordning.” fortsätter Namelle

Elin byter namn av flera skäl, dels för att lättare kunna nå ut till en internationell publik men även för att ha en egen artist person.

Till hösten börjar Elin även på SIM (Songwriting for the International Market) i Örnsköldsvik som ligger i samma byggnad som Musikmakarna och Dreamhill.

”Det ska bli fantastiskt att få vara i musikbubblan dygnet runt och träffa andra som brinner lika starkt för det här som jag gör. Att skriva låtar är som vilket jobb som helst och det ska bli kul att lära sig olika verktyg för att kunna skriva klart fortare. ” avslutar Namelle

Följ Namelle i hennes nya kanaler,

Instagram: @namellemusic
Facebook: facebook.com/namellemusic