NORTHLIGHT släpper ny singel tillsammans med 532 fans över hela världen

NORTHLIGHT, det lilla indie bandet från Karlstad med ett imperium av fans över hela världen. Släpper ny singel med ‘The Greatest Showman’ inspirerade titeln ‘A Celebration of Humanity’ den 17:e maj, tillsammans med 532 fans över hela världen.

Den helt nya låten ‘A Celebration of Humanity’ släpps på alla plattformar världen över den 17:e maj, tillsammans med sitt fotomosaik-omslag bestående av 532 individuella bilder inskickade av bandets följare.

”Vi ville skapa en känsla av samhörighet och gemenskap, inte bara musikaliskt eller i låttexten, utan i projektet som helhet. Så vi bad våra följare om hjälp med att skapa omslaget till den här låten och resultatet blev bortom fantastiskt”, berättar bandets sångare Victor Bergh.

Frasen ‘A Celebration of Humanity’ är ursprungligen ett citat från den Oscarsnominerade musikalen ‘The Greatest Showman’ från 2017, med Hugh Jackman i huvudrollen som den amerikanska cirkusdirektören P. T. Barnum.

Med låten kommer även en ny musikvideo släppas den 24:e maj, och i juni en mini-dokumentär som följer skapandet av projektet i sin helhet.

www.northlightofficial.com

Musichelp

info@musichelp.se

• a celebration of humanity