Restless Hours ny singel med Elin K

Restless hours skrevs av Elin K under ett Composer in residency i Visby och producerades i samarbete med EQ loves music producenten Beatrice Jaksch.
Restless hours handlar om inre och yttre resor, att ständigt utveckla och återuppfinna sig själv och knyts ihop av Elin Ks karaktäristiska filmiska och episka ljudbild. Föreställ dig att du sitter i bilen med endlösa vägar framför dig utan någon bestämd destination, friheten du känner.

Lyssna på Spotify

“Elin K has a voice similar to Lady Gaga meets Enya, and her musical accompaniment fills up the air, perfectly supporting that voice. These songs are ripe for dance remixes, and would make great placements for film or television. We believe we will be hearing a lot more from this amazing artist in the future,” LA Music critic

Under våren 2018 fick Elin K ett composer in residency på Visby international Centre for Composers, hon spelade på BMC Festival i Brighton, Storbritannien och på Lexington, Los Angeles mm. Hon är också inbjuden att spela på Youbloom Dublin och Wave festivalen på västkusten. Elin K är en av huvudarrangörerna till EQ loves festival. http://www.eqlovesfestival.com/

Elin K har spelat på Youbloom festival, Los Angeles, turnerat i Östeuropa, spelat P4 och på Way out West.

Elin K:s hemsida

https: //www.elinkmusic.com/