My Academy inleder samarbete med Mathleaks

Sveriges största läxhjälpsföretag My Academy inleder hösten 2013 ett samarbete med matte-app företaget Mathleaks. Syftet är att hjälpa Sveriges elever att förbättra sina mattekunskaper.

”My Academy har sedan starten 2005 ständigt jobbat för att hitta effektiva sätt att göra läxläsningen roligare. Vi har samma intention med vår verksamhet som Mathleaks har med sin app nämligen att göra matte enklare och roligare för barn och ungdomar”, säger Kristian Hansson, medgrundare och marknadschef på My Academy. ”För oss är Mathleaks en drömpartner då samarbetet hjälper våra studiecoacher att göra ett bättre jobb när de är ute på uppdrag vilket naturligtvis också gynnar våra elever på ett fantastiskt sätt”, fortsätter Kristian Hansson.

My Academy erbjuder läxhjälp i hemmet till barn och ungdomar. Deras studiecoacher utbildas i företagets pedagogiska upplägg My Academy-metoden som bygger på tydlig målsättning, effektiv arbetsstruktur och kontinuerlig uppföljning. Studiecoacherna är i första hand studenter på universitet och högskola. De har starka ämneskunskaper och ett brinnande engagemang, men efterfrågan på lättillgängliga, pedagogiska och uppdaterade matteövningar är stor.

Vanligtvis utgår studiecoachen från elevens egna läxböcker. Med Mathleaks appen har de ett pedagogiskt redskap med sig på fickan och kan på ett enkelt sätt komplettera läxhjälpstillfället med övningar, hitta fler förklaringsmöjligheter och överlag effektivisera My Academy-tillfället”, säger Anna Tormodsson, pedagogisk chef hos My Academy.

Mathleaks grundades våren 2012 med ambitionen att producera fullständiga och förklarande lösningar till uppgifterna i gymnasieskolans/Komvux matematikböcker och presentera dessa i app-format.

Vi är övertygade om att man lär sig matematik effektivast genom att ha tillgång till fullständiga och förklarande lösningar till övningsuppgifterna. Mathleaks fokus är att ha de bästa förklaringsmodellerna via den senaste tekniken”, säger Henrik Staaf, VD på Mathleaks. ”Vi vill att så många som möjligt ska använda appen, eftersom vi vet att det ger goda resultat. Genom samarbetet med My Academy når vi ut till tusentals studiecoacher och elever. Det är ett uppenbart fall av win-win”, avslutar Henrik Staaf med ett leende

• studieteknik
  • intensivkurs
  • hemmet
  • gymnasium

My Academy är sedan år 2005 Sveriges ledande leverantör av läxhjälp i hemmet.

Vi erbjuder läxhjälp i hemmet i ämnen som ingår i den svenska läroplanen. My Academy har cirka 2500 studiecoacher i sitt nätverk och tusentals kunder i Sveriges största städer. Sedan hösten 2012 finns My Academy också i Danmark.