Sommarens bästa läsning inom PR & kommunikation

Sommarens bästa läsning inom PR & kommunikation

Såhär på sommaren går många kontor på lågvarv och för en gångs skull finns det lite tid över att göra sånt där som man aldrig hinner annars. Därför har vi samlat ihop några av vårens mest lästa blogginlägg och handböcker som du kan passa på att läsa för att få lite ny inspiration inför höstens utmaningar.

Effektivt PR-arbete

Under våren har vi skrivit en hel del om PR-processen, som vi kallar för PR Workflow: Stegen till att bli ett PR-proffs. Förenklat kan man säga att ett effektivt arbetsflöde är det som särskiljer framgångsrika kommunikatörer från de som hela tiden får kämpa för att få gensvar för sina insatser. Vi har delat upp arbetet i ett par steg som du behöver ha koll på för att bli så effektiv som möjligt i ditt arbete.

Vi har under våren släppt fyra handböcker - en för varje steg. Passa på att läsa ikapp och fundera över hur du kan bli mer effektiv i sitt arbete i höst!

Låt dig inspireras av andra

Sommaren är en perfekt period att planera hösten på, men när kontoret går på lågvarv och många är borta på semester kan det vara lite svårt att hålla energin uppe och komma på nya uppslag. Under våren drog vi igång vår serie #How2PR just för att lyfta fram duktiga kommunikatörer och PR-proffs som vill dela med sig av sina erfarenheter och inspirera andra. Här är några av dem;

PR Revolution - framtidens PR

Hur ser framtiden ut för organisationer som framgångsrikt vill jobba med digital PR? I våras genomförde vi en undersökning i samarbete med Berghs School of Communication om just detta med över 2500 respondenter och över 85% av PR-ansvariga förväntar sig ett ökat fokus på teknologi och digital PR under de kommande fem åren.

Ta del av fler av resultaten genom att läsa de här blogginläggen;

Trevlig sommarläsning!

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se