Knivsta kommun upphandlar barnomsorg för invånarna genom Nannyakuten

Knivsta kommun har nyligen upphandlat ett avtal och samarbete med oss på Nannyakuten. Från och med 2018 erbjuder Knivsta kommun barnomsorg, genom Nannyakuten, på obekväm arbetstid för de vårdnadshavare som har sin arbetstid förlagd till kvällar, nätter och helger. Möjligheten gäller barn mellan 1 och 13 år där vårdnadshavarna har schemalagd arbetstid utanför den vanliga barnomsorgens eller fritidsverksamhetens öppettider.

Nannyakuten har sedan tidigare samarbetat med kommuner om barnomsorg,  främst runt om i Stockholms län. Nu tar Nannyakuten steget in i Uppsala län. Enligt Robert Bällstav, marknadschef för Nannyakuten, är behov stort runt om i kommunerna.

- Vi hoppas att fler och fler kommuner ska vilja ta steget att kontakt oss för att kunna hjälpa familjer när inte barnomsorg kan erbjudas. Vi får varje månad in frågor från privatpersoner om hur vi kan hjälpa till när det är långa köer på förskolorna eller när föräldrar jobbar på obekväm arbetstid. Vi ser att behovet finns.

Nannyakuten är numera dotterbolag till Nannynu.