Blique by Nobis presenterar intim livescen i Stockholm

Blique by Nobis presenterar intim livescen i Stockholm

På torsdagar framöver bjuds det på livemusik i loungen på nyöppnade hotellet Blique by Nobis. Hittills har bokningarna involverat jazz och soul, med artister som Isak Strand & Samson for President, The Jonas Sisters, pianisten Michael Goj och ett flertal jazzorkestrar. Framöver syns bland annat Lexingtone och flera av Stockholms gamla jazzlegender på scenen.

- Allt fler scener för livemusik i Stockholm tvingas stänga ner vilket är otroligt tråkigt. Därför känns det kul och viktigt att kunna erbjuda musiker en plattform att visa upp sig på. Hittills har det varit väldigt lyckat och jag ser redan ett stort intresse, säger Lycke Ramel, Community Manager på Blique by Nobis.

Utöver livescen kan torsdagsgäster njuta av pizza från hotellets restaurang Boketto tillsammans med cocktails från baren, ofta med en asiatisk twist. Under spelningarna möts tillresta hotellgäster och Stockholmare i en miljö där arkitektur, design, konst och musik har en central roll.

- Vi ser gärna att alla åldrar möts hos oss. Därför bokar jag alltifrån väletablerade jazzmusiker till nya, unga stjärnskott. Det blir en fin atmosfär där gammalt möter nytt, fortsätter Lycke.

Blique by Nobis, som öppnade i april i år, är Nobis Hospitality Groups senaste hotellsatsning. Här erbjuds en kreativ mötesplats i kvarteret som växer fram där Vasastaden vävs samman med nya Hagastaden. På stora sociala ytor hittar gästen förutom spelningar även andra kulturella aktiveringar såsom konstutställningar och filmvisningar.

Aktuellt spelschema finns på Blique by Nobis hemsida https://www.bliquebynobis.se/en/whats-on

För mer information och pressbilder vänligen kontakta:
Matilda Sjöberg, PR-koordinator Nobis Hospitality Group,
matilda@nobis.se, 0706278506