Hotel J bland Europas 10 bästa affärshotell

När stora hotellportalen HRS presenterar sin lista över de populäraste affärshotellen i Europas ledande affärsstäder, är Hotel J i Nacka Strand, Stockholm bland de tio främsta.Listan baserar sig på oberoende recensioner och prissättning och bland de andra ledande affärshotellen i samlingen finns ett brett utbud av såväl mindre privatägda hotell som stora kedjeanläggningar, bl.a. Hotel Moa, The Regent och The Ritz Carlton i Berlin, Rathaus Wein & Design Hotel i Wien, Das Letras i Lissabon och Ritz Carlton i Moskva.

- Vi har fått många fina nomineringar och recensioner genom åren, berättar Maurizio Barberis, vd på Hotel J. Den här gången är det extra roligt eftersom listan visar på att vårt koncept är minst lika attraktivt för våra gäster som reser i tjänsten.

Om Hotel J & Nobiskoncernen
Hotel J är vackert beläget vid Stockholms hamninlopp med en milsvid utsikt över Kungliga Djurgården, Lidingö och det livliga båtlivet på Saltsjön. Inredningen är inspirerad av ett klassiskt sommarhus i seglarstaden Newport med en kombination av tidlös lyx och genuin hemtrevnad, med färgerna rött, vitt och blått tillsammans med oljad ek och mörklaserade golv. Hotel J är medlem i ”Design Hotels™”. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver även kända varumärken såsom Operakällaren och nattklubben Café Opera, klassiska Stallmästaregården, Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Factory Nacka Strand och flera andra spännande mötesplatser.

Bilder & mer information om Hotel J
För mer information, kontakta Tobias Martinsson, tobias@hotelj.com. Högupplösta bilder på Hotel J finns i webarkivet: http://www.hotelj.com/files.asp?catID=1601