Strömmingsfest på Skeppsholmen!

Restaurang Långa Raden fortsätter att hylla svenska mattraditioner och bjuder den 12:e maj kl 12.00 in till Strömmingsfest för hela familjen. I vår grönskande trädgård med utsikt över Saltsjön kommer vi att servera stekt strömming med potatismos och massor av härliga tillbehör. Det kommer också bjudas på underhållning och andra aktiviteter som passar för hela familjen, stor som liten.

När vi presenterar vår mat använder vi oss av ett rustikt, sparsmakat och enkelt uttryck. Vi vill att gästerna ska uppleva vår mat som god, vällagad, svensk och samtida. Självklart med råvaror som är i säsong. Vi värnar om det svenska matarvet som framhäver råvarorna och vårt eget hantverk i form av tex. rökt, rimmat, inlagt, korvar, senap, glass och choklad. Inget är viktigare än smaken, vi strävar efter att ge våra gäster smakminnen som alltid ska förknippas med Långa Raden.

Om Hotel Skeppsholmen
Hotel Skeppsholmen som är beläget mitt i det brusande Stockholm på Skeppsholmen har lockat gäster från när och fjärran med sin inspirerande blandning av historiska byggnader från 1699. i kombination med modern design av prisbelönta Claesson Koivisto Rune. Hotel Skeppsholmen har varit Svanenmärkt från start. Hotellet är även medlemshotell i Design Hotels.

Information & bilder
För mer information, vänligen kontakta Magnus Johansson, Kökschef på Hotel Skeppsholmen, på magnus@hotelskeppsholmen.se eller på telefon 08-407 23 00.

Bilder och logotyper finns för nedladdning i Hotel Skeppsholmens webarkiv: http://www.hotelskeppsholmen.se/page.asp?pageID=1925