Öppen förmässa och digert program under Nolia Höst

Under Nolia Höst, som bjuder på ett omfattande program och många utställare, testas ett nytt koncept under mässan.

– Vi kommer att ha en förmässa som är öppen för alla, även de som inte köper biljett. Där kan man bland annat köpa mat och titta på bilar säger, Ann Vikström, projektledare för mässan som hålls i Skoogs Arena på Noliaområdet i Piteå i anslutning till Alla helgons dag, 3-5 november.

En viktig punkt som projektledaren vill lyfta fram är att mässan lyckats locka företag från en stor del av regionen.

– Vi har bland annat ett tiotal utställare från Skellefteå som deltar, bland annat Visit Skellefteå. För den som gillar resmål finns dessutom Lapland Resort och Expolatoriet på plats, säger Ann Vikström.

Hon menar att mässan är den perfekta platsen att börja göra sina julklappsinköp.

– Här finns shopping utöver det vanliga, inspiration till mässpriser som ger dig idéer till julklappsinköpen. På mässan finns ett brett utbud av utställare, så det finns någonting för alla att handla.

Men redan innan man kommer in på mässan finns en rad utställare att bekanta sig med. Denna förmässa är öppen för alla och bjuder på utställare med produkter som palt, ghakko souvas, ren, vilt och bilar.

– Med förmässan vill göra något för alla pitebor, även de som inte går in på mässan. Självklart hoppas jag att så många som möjligt också ska ta del av hela Nolia Höst, säger Ann Vikström.

Hon berättar att det finns mängder av saker att ta del av under mässan.

– Förutom en fantastisk kvalitetsauktion som hålls varje dag, kommer Nimby och hans vänner med en show. Dessutom berättar Åsa Ivarsdotter om hur hon hamnade i hälsobranschen och vi får besök av Piterevyn, så det blir mycket skratt.

Men det finns mer på programmet. Mässan bjuder också på modevisning för den mogna kvinnan, hur man klär sig glad, en magisk familjeföreställning med Peter Varg och så presenteras kandidaterna till Norrbottens lucia.

För information, kontakta:
Ann Vikström, projektledare Nolia Höst
0911-649 39, 070-325 29 77
ann.vikstrom@nolia.se

Nolia Höst är den nya mässan för goda affärer i Fyrkanten. De år då Stora Nolia inte arrangeras i Piteå blir mässutbudet väldigt tunt i Norrbotten. Därför breddar Nolia AB sitt mässutbud 2017 med Nolia Höst i Piteå som hålls 3-5 november i Skoogs Arena.

• nolia höst

Ann Vikström