Bo Rasmussen tillträder befattningen som ny VD

Bo Rasmussen har idag utsetts till ny Verkställande Direktör för Norrmejerier. Han tillträder tjänsten den 1 maj efter avgående VD Olof Wallin. Bo som är genuin norrlänning och ursprungligen kommer från Gällivare, har arbetat i företaget sedan 1990, dels med marknads- och affärsövergripande frågor samt sedan våren 2004 som vice VD. – Jag är mycket nöjd med att Bo Rasmussen kommer att leda Norrmejeriers arbete på en mejerimarknad i stark förändring. Han har stor kunskap om såväl producentdelen, produktionen som marknaden. Bo har dessutom genom sina erfarenheter i företaget utvecklat en gedigen kunskap om hur man kommersiellt utvecklar och positionerar företagets produkter. Något som blir allt väsentligare för att generera långsiktigt lönsam tillväxt i en allt mera konkurrensintensiv miljö, säger Herbert Nyman ordförande i Norrmejerier. Pressbild på Bo Rasmussen http://www.norrmejerier.com/bilder/bo_rasmussen.zip Norrmejerier är en ekonomisk förening som ägs av c:a 1000 bönder i Norrbotten och Västerbotten. Företaget har 490 årsanställda på sju orter och omsätter c:a 1,5 miljarder kronor per år. Vi förädlar årligen 190 miljoner kg mjölk till, fil-, grädde- och mjölkprodukter för Norrbotten och Västerbotten samt Västerbottensost®, Herrgård, Präst, Krutrök®, Verum®, Gainomax® Recovery, Svenskt Smör, Bregott och mjölkpulver för hela Sverige. Vi tillverkar dessutom JOKK® bärdrycker och förpackar källvatten. För ytterligare information, kontakta Ordförande i Norrmejeriers styrelse Herbert Nyman Tel 0911-20 20 91, 070-537 81 53 frigiva@vattnet.com