Unika mjölksyrabakterier kombineras med persika och passionsfrukt i Verums nya Drickyoghurt

Som en av de starkaste aktörerna inom laktosfri drickyoghurt lanserar nu Verum® en ny smak lagom till sommaren, persika – passion. Produkten är, precis som de befintliga smakerna fylld med unika mjölksyrabakterier och gjord på mjölk från Norrland. Nyheten finns i butik från vecka 19.

-Verum Drickyoghurt persika -passion är en frisk och fräsch smak som kan bli en riktig favorit i sommarens picknickkorgar för både kompisgänget och barnfamiljen säger Product Manager Veronica Flodell.

Verum Drickyoghurt
Verum Drickyoghurt innehåller mjölk från norrländska gårdar och Verums unika mjölksyrabakterier som inte kan hittas hos några andra mejerivarumärken på marknaden. Produkten har en fetthalt på 0,5% och finns i dag i tre smaker, jordgubb-hallon och skogsbär-vanilj och nyheten persika-passion. Kartongförpackningen är lätt att vika ihop och återvinna på samma sätt som Verums övriga yoghurtförpackningar.

-Vi vill att man ska må bra och kunna välja goda produkter även i farten på väg till jobbet, skolan eller utflykten. Att förpackningen har lågt klimatavtryck, tycker vi är viktigt. Filgood från Norrland helt enkelt, säger Veronica.

För mer information, kontakta:
Veronica Flodell, Product Manager Verum®
veronica.flodell@norrmejerier.se
www.verum.se

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 446 lokala bönder varav 372 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Gainomax®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 550 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.