​Omegapoint Group placerar sig som bästa IT-konsultföretag i Sverige när det gäller medarbetarupplevelser

Powered by People är en utmärkelse som instiftats av Brilliant Future för att hedra och lyfta företag som kämpar för bra medarbetarupplevelser. Företag som är inkluderade på toppen av vinnarlistan är företag som förstår kraften i sina medarbetare och som utmanar sig själva i arbetet med företagets medarbetarupplevelser och genom det skapar ett framgångsrikt förändringsarbete i organisationen.

Undersökningen och resultatet baseras helt på statistik från medarbetarundersökningar och är därmed faktiska erfarenheter, bedömningar och uppfattningar om arbetsgivarna.

Omegapoint Group som är Nordens ledande konsultföretag inom Cyber- och Digitala säkerhetslösningar placerar sig som enda IT-konsultföretag på topp-10 listan över service- och tjänsteföretag. Omegapoint Group är enligt undersökningen därmed Sveriges bästa arbetsgivare i sektorn när det kommer till att engagera medarbetarna, allt från juniorkonsulter till de mest erfarna konsulterna, i Omegapoint´s utveckling.

”Det finns ingenting viktigare än våra anställda och vi är självklart stolta över resultatet av undersökningen Powered by People. Tillsammans kommer vi att fortsätta arbetet med att göra Omegapoint till den bästa arbetsgivaren och arbetsplatsen för alla som vill utvecklas och skapa sig en spännande karriär.” säger Nicklas Lindberg, HR chef Omegapoint.

Totalt sett tävlade cirka 200 företag. Omegapoint Group placerar sig som nummer sex på listan över de service- och tjänsteföretag som deltog i undersökningen.

De 10 bästa service- och tjänsteföretagen är:

1. Academic Work
  2. Vasakronan