Mehmet Kaplan talar på årets studentbostadskongress StudBo15 i Örebro

Mehmet Kaplan talar på årets studentbostadskongress StudBo15 i Örebro

ÖrebroBostäder AB (ÖBO) är i år värd för den återkommande studentbostadskongressen, StudBo15. Kongressen lockar aktörer från studentbostadsbranschen, politiker och andra som arbetar med studentbostadsfrågor runt om i Sverige.

Årets kongress bjuder på flera intressanta talare, bland andra Sveriges bostads-, stadsutvecklings- och it-minister Mehmet Kaplan, Stefan Hyttfors, framtidsspanare och omvärldsbevakare samt Milad Mohammadi, hyllad talare som lyfter frågan om hur vi gemensamt kan skapa ett hållbart samhälle.

StudentCity, ÖBOs nybyggda studentbostäder, är en av huvudprogrampunkterna för StudBo15 och Mikael Gustander, som är ÖBOs projektledare för kongressen, ser fram emot två dagar med många intressanta programpunkter.
– Vi har ett spännande program med bredd och variation, och vi är väldigt glada för kunna visa upp exempel på nya studentbostäder mitt i city, säger Mikael Gustander.

Studentbostadskongressen är ett koncept initierat av branschorganisationen Studentbostadsföretagen och arrangeras av de olika medlemsföretagen. Tidigare år har kongressen ägt rum i Uppsala, Göteborg, Stockholm, Linköping och i Lund. Nu är det dags för Örebro och ÖBO att visa upp sig och det gör vi på Conventum kongress.
– Vi tycker att det är ett bra tillfälle att visa upp Örebro som en tillväxtkommun och ÖBO som en offensiv samhällsbyggare, där vi tar ett stort ansvar för stadens tillväxt inte minst på studentbostadssidan, säger Ulf Rohlén vd för ÖBO.

Den 23-24 september pågår studentbostadskongressen, StudBo15 på Conventum kongress.
– Möten och kongresser är ett viktigt verktyg både för verksamheten och för utvecklingen av Örebro. Det är våra lokala värdar som möjliggjort att Örebro tagit en position som en stark mötesstad,säger Monica Ståhl, projektledare Örebro Convention Bureau*.

För mer information vänligen kontakta
Mikael Gustander, projektledare ÖrebroBostäder AB, Brickebacken-ÖBO Student,
0707-19 44 23
Erika Johansson, distriktschef, ÖrebroBostäder AB, Brickebacken-ÖBO Student,
0707-19 42 47

*Örebro Convention Bureau bidrar till utveckling och marknadsföring av Örebro genom att använda kongresser/möten som verktyg. Kontaktperson Monica Ståhl, projektledare Örebro Convention Bureau, 0760-10 01 90.