ÖrebroBostäder efterfrågade i Almedalen

Nu är Almedalsveckan i Visby igång och från och med imorgon kommer ÖrebroBostäders vd Ulf Rohlén och kommunikationschef Harriet Arnold finnas på plats. De kommer bland annat delta i seminarier kring hållbarhet, bostadsbyggande och allmännyttans roll.

ÖrebroBostäder ligger i framkant när det gäller energifrågor och arbetar metodiskt för att nå målen. Vi ser fram emot att lyssna på deras erfarenheter och ta del av deras synsätt, säger Nina Rådström-Oldertz, kommunikations- och affärsutvecklingschef på SABO som bland annat arrangerar Allmännyttans Dag i Visby den 3 juli.

ÖrebroBostäder är också för första gången medarrangör av ett seminarie, tillsammans Skanska och Örebro kommun. Under titeln ”Politiker sluta fega! Våga ställ sociala krav vid upphandling av miljonprogramsrenoveringar” presenteras bland annat renoveringen av miljonprogramsområdet Vivalla, där ett krav i upphandlingen var att långtidsarbetslösa boende i området skulle få praktik, utbildning eller arbete i projektet.

– Vi tycker att projektet är ett utmärkt exempel på hur vi som är involverade i olika delar av en byggprocess kan bidra till ett områdes utveckling även på andra plan än dem som direkt rör boendet, säger Ulf Rohlén, vd på ÖrebroBostäder. Han fortsätter:

Jag hoppas att många kommer att uppmärksamma det vi gör i Vivalla tillsammans med Örebro kommun och Skanska och följa efter. Att vi kan hjälpa långtidsarbetslösa att få in en fot på arbetsmarknaden är något vi är väldigt stolta över att vara en del av.

SABO, E.ON och Fastighetsägarna har också valt att bjuda in ÖrebroBostäder som paneldeltagare vid sina seminarier. Totalt kommer närmare 2 300 evenemang att genomföras under veckan, vilket är ett nytt rekord.

Samtliga evenemang under Almedalsveckan listas på www.almedalsveckan.info

Harriet Arnold, chef kommunikation och marknadsföring
Mejl: harriet.arnold@obo.se

ÖrebroBostäder AB är Örebros kommunala bostadsföretag. Företaget har cirka 400 anställda och
är ett av Sveriges största allmännyttiga bostadsföretag. ÖrebroBostäder AB erbjuder 23 027 lägenheter, samt 1 000 kommersiella lokaler och hade vid årsskiftet 41 600 hyresgäster. Omsättningen uppgick till 1 432 mkr.