PlayAd förstärker förstafemman genom att rekrytera Felicia Lagerwall

Felicia Lagerwall, tidigare på SBS, har anställts av PlayAd Media Group där hon kommer att få titeln Key Account Manager och ansvara för flera av PlayAds mediebyråer och direktkunder.

“Felicia har tidigare jobbat som Key Account Manager på SBSRadioplay och är en väldigt duktig säljare med erfarenhet från försäljning inom mediebranschen. Det ska bli jätteroligt att Felicia blir en del av vårt säljteam. Med hennes profil och bakgrund kommer Felicia bli ett bra komplement till övriga försäljningsavdelningen och PlayAd som helhet. Jag är helt säker på att Felicia kommer göra ett fantastiskt bra jobb med hennes goda renommé, personlighet och driv”, säger Christoffer Tranquist, försäljningschef på PlayAd.

“Det ska verkligen bli roligt att börja på PlayAd, de har ett riktigt bra säljteam och har med sina produkter alltid legat i framkant inom online video. Med tanke på marknadens stora efterfrågan på området så ligger vi helt rätt i tiden och då känns det förstås extra spännande att få bli en del av PlayAd. Dessutom känns det riktigt kul att gå in i en av de säljorganisationer som var nominerade till de bästa i Sverige”, säger Felicia Lagerwall.

Felicia börjar sin tjänst på PMG den 24 november.

• rekrytering

PlayAd Media Group (PMG) är Sveriges ledande Multi Channel Network för video online annonsering. PMG är en helhetsleverantör inom premium online videoannonsering och erbjuder på egenutvecklad teknisk plattform samtliga existerande videoannonsformat som in banner video, in stream video (preroll) och video in app på alla skärmar (desktop, surfplattor och mobiltelefoner). Bolaget har för närvarande 36 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark. www.playad.se