En game-changer för video online!

Nu släpper PlayAd 15 sekunders fri video-loop och erbjuder tredjepartsmätning av viewable impressions i alla outstream-annonser.

PlayAds outstream-format är designade för att driva engagemang och videovisningar på premiumsajter. Nu släpps en rad nya uppdateringar av AdPlay-produkterna som kommer att göra annonsvisningar i formaten Widescreen och Expander ännu attraktivare för dig som annonsör. Video-loopen på 5 sekunder blir nu upp till 15 sekunder, även på mobila enheter. Videon i video-loopen startar endast och mäts om minst 50% av annonsen visas in-screen, vilket garanterar att målgruppen ser din video. Nu mäts alla ”viewable impressions" enligt iab-standard, vilket innebär att minst 51% av videoannonsen ska vara synlig i minst 1 sekund. Vi mäter även hur länge videoannonsen spelas (”duration”) samt även när hela 15 sekunder har rullat klart (”completed viewable impression”). Som tidigare betalar du endast när målgruppen aktivt väljer att starta/interagera med videoannonsen, vilket i princip innebär att du får en helt fri pre-roll visning!

Även grafiskt och rent tekniskt får de olika formaten ett rejält lyft. PlayAd lanserar även nyheten "Swipe-to-Play" för annonsvisningar i mobilen. Swipe-to-Play är ett nytt sätt att starta annonsen genom att dra i Play-knappen med fingret. Som tidigare fungerar det även att klicka på play för att starta annonser i mobilen.

Se ny demo-video för AdPlay här

• outstream