​Välkommen att bevaka SM-veckan vinter i Skellefteå

Den 20 – 26 mars samlar vi mästarna i Skellefteå då det är återigen dags för SM-veckan vinter. Det är 27 idrotter som ska göra upp om sina respektive SM-titlar under en intensiv vecka. Centrum för tävlingarna kommer vara i Skellefteå men det blir även SM-tävlingar i Tärnaby och Bygdsiljum.

Plats och tid
SM-veckan äger rum den 20 – 26 mars i Skellefteå. Vitberget, Skellefteå Kraft Arena, Norrvalla, Klutmarksbanan och Balderhallen är några av de arenor där SM-tävlingar i bland annat längdskidor, snowboard och freeskiing, curling, x-trial, rallysprint och taekwondo kommer att avgöras. Förutom i Skellefteå kommer det bli SM-veckantävlingar i Tärnaby (alpint) och i Bygdsiljum (puckelpist)

Ackreditering
Vill du bevaka SM-veckan i Skellefteå? Fyll i ackrediteringsformuläret via länken nedan senast 12 mars. Under vecka 11 återkommer vi med närmare med mer praktisk information. Om du enbart ska bevaka de alpina tävlingarna i Tärnaby under SM-veckan, vänligen notera det i fritextfältet i formuläret.

>> Ackreditera dig här <<

Mediecenter
Under tävlingsdagarna kommer det att vara öppet i vårt mediecenter. Mer information om mediecentret kommer längre fram. Vid frågor eller önskemål kontakta Mona Stenberg.

Boende
Här hittar du mer information kring boende i Skellefteå.Mer information om Skellefteå finns på:
www.skelleftea.se och www.visitskelleftea.se

Har du frågor eller funderingar om i stort sett vad som helst som rör SM-veckan? Då är du varmt välkommen att kontakta Skellefteå Turistcenter 0910-45 25 00

Deltagande idrotter och program
Läs mer om de tävlande idrotterna, programmet och håll koll på det senaste på SM-veckan officiella sajt samt Skellefteås sajt om SM-veckan

SM-veckan i sociala medier:
facebook.com/smveckan
#smveckan
@smveckan (Instagram, Twitter)

Inte bara idrottstävlingar
Utöver idrottstävlingar bjuder Skellefteå in till en härlig folkfest med artister och en massa kringevenemang. Här hittar du allt om folkfesten

För mer information:
Medie- och kommunikationsansvarig SM-veckan, Riksidrottsförbundet

Mona Stenberg,
Kommunikation och media, Skellefteå

• svenska mästare
  • riksidrottsförbundet
  • SVT sport
  • skellefteå
  • sm-veckan

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet (RF) i samarbete med berörda specialidrottsförbund (SF) och värdstaden. Sveriges Television (SVT) är sändande bolag. Syftet med SM-veckan är att under en veckas tid genomföra svenska seniormästerskap i olika idrotter i en och samma stad, huvudort eller region. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är också att öka intresset för svensk idrott och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 71 specialidrottsförbund (SF) vilka representerar upp emot 250 olika idrotter (grenar).