Nya Megafon om spänningen vi inte kan stå emot

I vinterns tidning tar vi steget förbi machomyter, exotiska platser och filmindustrins specialeffekter. Ur tidningen: ”Annorlunda människor ger mig ett annat sätt att tänka”, säger biståndsarbetaren Jessika. För Josef handlar mötet med Gud om tillvarons yttersta och David blir sprallig av frimärken. ”Alla är blyga i början, men vid två-tre på natten finns blickarna där.” Nyblivna singeln Sofia vill hångla en fredagkväll. ”Vi i Libanon måste göra upp med vårt blodiga förflutna”, säger aktivisten Farah. Megafon är på plats i landet där historien är nära att upprepa sig – igen. Dessutom: - Minns du tanten som slog en skinhead i huvudet med sin handväska? Lionel Richies hörlurar i videon till We are the world? Och när var det nu som homosexuella äntligen tilläts gifta sig i Sydafrika? Megafon ger dig kalendern med 30 nya helgdagar att fira! - Klipp och klistra för en bättre värld – rysk roulette Megafon style. Har du tur får du göra en aktion. Annars händer det värsta: du gör ingenting. Köp Megafon på Press stop, välsorterade pressbyråer, på nätet via tidningsbutiken.se eller tidskriftsbutiken.nu. Prenumerera genom att mejla till info@rkuf.se Vill du veta mer? Kontakta Emmy Sundqvist Anrell, redaktör, tel 070-619 49 38 Megafon är tidningen för alla aktivister, humanister och världsförbättrare. Tidningen ges ut av Röda korsets ungdomsförbund. www.rkuf.se/megafon

• Underhållning