Fitnesshelg på Krusenberg - succéartad hit

Fitnesshelg på Krusenberg - succéartad hit

Att satsa på weekendpaket med fitnesstema visade sig bli succé för fyrstjärniga hotellet Krusenberg Herrgård. Den första helgen blev snabbt full och nu finns en väntelista för fler fitnesshelger. Zumba, SomaMove, bootcamp och magdans blandas med föreläsningar om kostlära och dans med Cecilia Ehrling från Let's Dance.

- Vi valde att satsa på ett paket riktat mot tjejer med tema träning och välmående. Att det skulle bli denna efterfrågan hade jag nog inte vågat hoppas på även om det ligger rätt i tiden. Vi insåg snabbt att helgen måste följas upp och nu har vi ett liknande paket även i höst och som det ser ut kan det mycket väl bli fler både hos oss och våra systerhotell. FågelbroHus på Värmdö har t ex redan haft en mycket lyckad Zumbaweekend, säger Birgitta Holmlund, hotellchef på Krusenberg Herrgård.

Träningsdelen anordnas tillsammans med Diana Lahdo och Zumba Fun. Hon är instruktören och kostrådgivaren som varit med att introducera den populära träningsformen i Sverige. Bland annat genom att ta hit zumbans grundare Beto Perez med crew. Förutom träningen har gästerna fri tillgång till Spa-anläggningens bastu samt extra bra erbjudanden på massage och behandlingar.

-Att tjejer väljer att tänka lite på sig själva, att träna och må bra ser jag som otroligt positivt. Många unga kvinnor idag satsar hårt på både karriär och sitt privatliv, då är det viktigt att ta hand om sig själv också. Att hitta ny energi, avslutar Birgitta.

För mer information;

Cecilia Burlin Åhnberg, Marknadsansvarig, Sabis Hotell & Möten
tel: 070-545 45 50
e-post: cecilia.b.ahnberg@sabis.se, www.sabismoten.se, www.krusenbergherrgard.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874 som arbetar efter devisen ”Passion för mat”. Idag driver Sabis ett antal enheter i Stockholm inom tre affärsområden: SABIS BUTIKER med sju matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med tjugotvå restauranger och tio caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och tre dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag 650 medarbetare.