Boxfri hd-upplevelse med Samsung och Com Hem

Boxfri hd-upplevelse med Samsung och Com Hem

Titta på hd-sändningar utan extra box. Com Hem släpper nu en tv-modul för hd som man sätter direkt in i teven.

Com Hems tv-modul för hd-tv fungerar på Samsungs samtliga 108 olika tv-apparater av 2010-års modell.

För att kunna se Com Hems kanaler med sändningar i hd-kvalitet har det fram tills nu krävts en extra digitalbox. Den behövs nu inte längre utan kan ersättas av en så kallad CA-modul som man sätter direkt i teven. För att det ska fungera måste teven ha inbyggd digitalbox samt stöd för tv-sändningar i hd-kvalitet. Det klarar Samsungs samtliga tv-apparater av 2010-års modell. Det betyder att det finns 108 olika Samsung-tv att välja mellan. 54 stycken led-tv, 44 lcd-tv och 11 plasma-tv. Från den minsta som är på 19 tum upp till den allra största på 65 tum och där alla har inbyggd digitalbox och är förberedda för att visa tv i hd-kvalitet.

– Oavsett man väljer vår enklaste basmodell eller den mest sofistikerade är Samsungs ambition att tv-tittandet ska vara en njutning för ögat. Och i takt med att hd-kanalerna ökar förstärks användarupplevelsen än mer, säger Andreas Bratt som är nordisk produktchef för Samsungs tv-apparater.

Nya Samsung-tv som säljs är förberedd för Com Hems nya tv-modul, men har man redan köpt en Samsung-tv av 2010-års modell och vill kunna se Com Hems hd-sändningar via tv-modulen för hd behöver man uppgradera sin tv. Det gör man kostnadsfritt från Samsungs hemsida alternativt direkt i teven via internet ifall den har stöd för det.

Com Hems tv-modul för hd finns för försäljning via återförsäljare, comhem.se samt Com Hems kundservice från och med december.

Press contact Kommunikationsbyrån Jung Relations Gäller journalister och media

Press contact Corporate Communications & PR TV/Audio and Home Appliances +4673 671 95 26
Louise Gustafsson

Press contact PR Consumer Electronics Consumer electronics: Home Appliances +46 722 376 667