Helgjuten design-tv från Samsung

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2013 15:00 CET

Aluminium i vackra former. Nu lanserar Samsung en tv som tävlar om uppmärksamheten med andra designklassiker.

Med nya F8505 breddar Samsung sitt utbud av design-tv. Tevens ram och det naturligt böjda stativet är tillverkat i ett enda stycke aluminium. Men det är inte bara utsidan som gör att denna tv sticker ut. Insidan är så smart att tv:n känner av vad som visas. Oavsett om du tittar på en actionpackad film, ett vackert naturprogram eller en direktsändning justerar och anpassar tv:n bilden helt på egen hand.

Tv-trender 2013

Tidigare i år presenterade Samsung sin nya serie smart-tv på CES-mässan i Las Vegas. Ny design, större skärmar, bättre bildkvalitet och betydligt smartare med en helt ny plattform för Smart Hub. Så kan årets nya smart-tv från Samsung sammanfattas.

Samsungs nya design-tv F8505 led smart-tv har samma funktioner som årets övriga smart-tv och finns i butik från och med andra kvartalet av 2013, i storlekarna 46 tum och 55 tum.
Samsung Electronics Co Ltd, Korea, är en global ledare inom hemelektronik och dess komponenter. Genom kontinuerlig innovation och nya upptäckter utvecklar vi smart-tv, smarta telefoner, pc, skrivare, kameror, kök och vitvaror, medicinsk utrustning, halvledare och led-lösningar. Vi är 227 000 medarbetare i 75 länder med en årlig försäljning på över 143 miljarder dollar. Vårt mål är att öppna upp nya möjligheter för människor överallt. För att upptäcka mer, besök www.samsung.se.